Last minute – korzystne czy nie dla biur

Last minute – korzystne czy nie dla biur

Zanim w Polsce nie było dużych zagranicznych biur podróży nie było takiej oferty, jak last minute, które w Polsce pojawiły się dopiero w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. Last minute oznacza na ostatnią chwilę. To właśnie walka o klienta spowodowała, że biura podróży na większa skalę wprowadzają taką ofertę. Taka oferta oznacza, że cena jest niższa niż była w pierwotnej ofercie, ponieważ biuro nie dało rady sprzedać takiej wycieczki po normalnej cenie. E ten sposób po obniżce organizator wycieczki może odzyskać przynajmniej jakąś część zainwestowanych pieniędzy. Zaczęło się pojawiać nawet około pięćdziesięciu procent przecenionych ofert wyjazdowych. Sprawiło to, że powiększyła się liczba chętnych na taki wyjazd nawet, jeżeli wiedzą o tym, że standard będzie niższy niż byłby w normalnej ofercie. W początkowym okresie z oferty last minute korzystali przede wszystkim młodzi ludzie, uczniowie, studenci, czyli osoby, które miały niewielkie dochody. Z czasem na last minute zaczęło się decydować znacznie więcej ludzi, nawet takich średniozamożnych. Coraz więcej biur jednak odchodzi od takiej oferty, ponieważ na tym biura jednak tracą finansowo. Oferta taka jednak daje bardzo mierne warunki wypoczynku, bez rezydenta i z pilotem o słabych kwalifikacjach. Aby stracić jak najmniej biura również wprowadzają świadczenia płatne dodatkowo.

Visited 2 times, 1 visit(s) today