Czy wyjazdy last minute są opłacalne dla biura podróży?

Czy wyjazdy last minute są opłacalne dla biura podróży?

Wycieczki i wczasy typu last minute często proponowane są w naprawdę promocyjnych cenach. Niekiedy rabat w stosunku do wyjazdów z katalogu wynosi nawet kilkadziesiąt procent. Czy więc biurom podróży opłaci się organizować swoim klientom podróże za połowę ceny? Czy pośrednik na tego typu wyjeździe tak naprawdę zarabia? A może traci? Otóż wycieczki last minute są opłacalne zarówno dla turystów korzystających z tego typu ofert, jak i dla samych biur podróży. Ci pierwsi mogą za mniejsze pieniądze zwiedzić ciekawe miejsca, wypocząć w urokliwych zakątkach albo doskonale się bawić w znanych kurortach. Sami organizatorzy jednak również zyskują. Do wyjazdów last minute z pewnością nie trzeba dokładać. Z jednej strony takie oferty mogą być znakomitą reklamą dla konkretnego biura podróży. Z drugiej zaś strony w wersji last minute sprzedawane są najczęściej ostatnie miejsca na wczasy proponowane wcześniej z ofert katalogowych. Dzięki temu biura podróży mogą więc wysprzedaż ostatnie bilety i zapewnić sobie pełne obłożenie organizowanych wyjazdów. A jak wiadomo im więcej osób jedzie na jeden turnus, tym taniej wychodzi całkowity koszt wyjazdu. Puste miejsca automatycznie oznaczają więc dla firmy turystycznej straty. Wczasy last minute pozwalają takich pustych miejsc na wycieczkach uniknąć albo znacznie je zminimalizować.

Visited 1 times, 1 visit(s) today